دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
تلفیقی از سنت و مدرنیته برای یک درمان نتیجه‌بخش

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  
گردشگری سلامت برای اینکه از حرف به عمل درآید نیازمند همکاری دولت در هموارسازی راه برای فعالیت سرمایه‌گذاران است، در شهر ساحلی بابلسر مجتمع رویای زندگی یک نمونه موفق بین‌المللی از گردشگری سلامت است که تسریع در صدور مجوزات فاز توسعه‌ای آن مورد مطالبه سرمایه‌گذار است.

به گزارش آوای خزر، برای بازدید از مجتمع تندرستی، سلامتی و آب درمانی رویای زندگی و مصاحبه با دکتر غلامرضا آذرهوشنگ که شاید خیلی از مردم ایران و کشور‌های همسایه او را بشناسند، با هماهنگی انجام‎شده به روستای تازه‌آباد شهرستان ساحلی بابلسر رفتیم.

بازدید را از طبقه سوم آغاز کردیم جایی که آقای دکتر برای آن برنامه‌های مهمی دارد که بهتر است پس از تکمیل درباره آن صحبت کنیم. اتاق‌های آموزش و درمان، استخر نمک و استخر آب، پوست و زیبایی، ورزش، و آکادمی و حیاطی که قرار است بخشی از آن به سوئیت‌هایی برای اسکان و ساخت آلاچیق اختصاص یابد.

آقای دکتر می‌گوید: برای توسعه فعالیت‌هایش نیاز به همراهی مسئولان دارد، مجتمع او در بافت روستایی قرار دارد، روستایی که در آن طرح هادی ایجاد شده است و مجتمع او در یکی از نقاط دسترسی خوب قرار دارد، اما نیاز به همکاری جهاد کشاورزی است، چون کنار مجتمع او آنهم در داخل بافت روستا اراضی کشاورزی وجود دارد.

ما از بام ساختمان جایی که کلاس‌های یوگا در آن برگزار می‌شود، این اراضی را که دکتر درباره آنها صحبت می‌کرد را دیدیم؛ بخشی باغی و بخشی شالیزاری بود و همین باعث شده که او برای طرح توسعه‌ای خود در مجتمعی که دارد، با محدودیت‌های تغییر کاربری مواجه شود در صورتی‌که این مشکل قابل حل است، اما برخی تنگ‌نظری‌ها سبب شده که سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دست‌انداز‌های اداری معطل بماند.

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

مجوزات گردشگری سلامت تسریع شود

صحبت از گردشگری سلامت است و در مازندران سالهاست که از آن سخن به میان می‌آید، اما برای اینکه از حرف به عمل درآید نیازمند همکاری دولت در هموارسازی راه برای فعالیت سرمایه‌گذار مربوطه است.
 
مجتمع رویای زندگی یک نمونه موفق بین‌المللی از گردشگری سلامت است که تسریع در صدور مجوزات فاز توسعه‌ای آن مورد مطالبه سرمایه‌گذار است و برای این طرح بین‌المللی که با هزینه سرمایه‌گذار تا کنون پیش رفته دولت باید با آغوش باز در صدور مجوزات آستین را بالا بزند.

او درباره فعالیت خود اینطور می‌گوید: کار اصلی خود را با مدیریت شروع کردم، از مدیریت واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ و تقریبا آخرین پست مدیریتی ام با شرکت کاله بود و ۱٠ سال مدیر شرکت کاله بودم. مدیریت خزر شیر، رئیس انجمن کارخانجات لبنی استان مازندران و قبل‌تر هم در کارخانجات خودرو سازی، قطعه سازی، یخچال‌های صنعتی و دوره‌های مختلف مدیریتی را گذرانده‌ام و در تمام این مدت بعنوان مدیر ارشد بودم.

دکتر آذرهوشنگ ادامه داد: از سال ۱۹۹٠ به خاطر وضعیت مادرم که مشکل دیسک و سیاتیک داشت و حتی ۳ بار عمل جراحی انجام داد و منجر به فلج شدنش تا پایان عمرش شد تصادفا در جریان روش درمانی (یومی هو) قرار گرفتم، توسط یکی از دوستانم که ژاپن رفته بود و آنجا دبیر بین‌الملل انیستیتو شده بود و قولش را به ما داد و ما هم باورمان نمی‌شد که بشود مادر را درمان کرد و تصمیم گرفتیم برویم آنجا صحبت کنیم اصلا ببینیم داستان از چه قرار است خلاصه رفتیم و آنجا دوره‌ها را گذراندم.

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

تاریخچه ماساژدرمانی در ایران

او بیان کرد: از سال ۱۹۹۲ برای اولین‌بار ماساژ را به ایران آوردم و اتفاقا با خودِ دکتر سایونجی ماسایوکی مبتکر یومی‌هو سمینار و کنفرانس برگزار می‌کردیم. از سال ۱۹۹۴ تقریبا بنا بر نظر دکتر ماسایوکی و تایید ایشان، بنده را به عنوان شاگرد ممتاز و نماینده بین‌المللی خود قلمداد می‌کرد.

دکتر آذرهوشنگ اظهار داشت: در ۴۰ کشور کار تدریس و درمان می‌کردیم که بخشی از این سفر‌ها به صورت فیلم موجود است، این فیلم‌ها را در کلاس‌ها پخش می‌کنم تا شاگردانم ببینند و از تجربه‌ها استفاده کنند و باید بگویم که نتیجه درخشانی داشتیم تا جایی که به ما پیشنهاد برای اقامت دائم را در خارج از کشور دادند مثلا در رومانی یک فلجی را توانستم درمان کنم که فرزند یکی از مقامات اداره دارایی بود و در حین حال همسر نفر دوم وزارت امور خارجه رومانی را درمان کردم.

این پزشک طب سنتی ادامه داد" بعد از این اتفاق، تمام خانواده را دعوت کردند و به ما پیشنهاد رئیس یکی از دپارتمان‌ها در یکی از بیمارستا‌ن‌های راه آهن بخارست را داده بودند، چون کارمندان راه آهن بیشتر مشکلات اسکلتی - عضلانی دارند و خلاصه امتیازات مختلفی دادند که آنها را نپذیرفتم و در ایران ماندم و از همان سال سلامتکده طب سنتی دانشگاه مازندران و تدریس کوتاهی هم در دانشگاه داشتم و برای تدریس به شهر‌های مختلف سراسر ایران رفتم و متفرقه هم هر هفته کلاس دارم. برای کلاس‌های پیشرفته شاگردانی از سراسر ایران به اینجا می‌آیند و دوره تکمیلی یک سال و نیم را پیش ما می‌گذراند  تا در حیطه خود ماهر شوند.

او با بیان اینکه اگر می‌خواستیم از الگوی کلاسیک انستیتو تبعیت کنیم آنجا ۷ گرید داشتند گرید ۷ بر اساس باور‌های ژاپنی است و استاد اعظم فقط یک نفر است و در این مدت تکنیک اصلی را از ۱٠٠ تا به ۳٠٠ تکنیک ارتقا دادم و مدتی دارم از اسم اسبوتا مخفف (اصلاح ساختار بدن و توان‌افزایی) استفاده می‌کنم که تطابق دارد، لازم به ذکر است شاگردانم از سراسر ایران دارند کار می‌کنند و خودشان اکنون در خارج از کشور به عنوان استاد فعالیت دارند. در ۵ قاره آموزش دادم و آنها اکنون مدرس هستند.

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

تربیت ۲٠ هزار ماساژور در سراسر دنیا

دکتر آذرهوشنگ با اعلام اینکه تا الان بیش از ۲٠ هزار شاگرد تربیت کردم که ۵ هزار نفر به صورت مستقل کار می‌کنند و وابسته به هیچ نهاد و دستگاهی نیستند و فقط از دست‌هایشان استفاده می‌کنند در کنارش از ابزار، اگر جایی امکانات پزشکی برای تشخیص نباشد مثل ام. ار. آی یا آزمایش خون و تست عصب ما با روش بالینی آزمایش می‌کنیم و اگر بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند ام. ار. آی داشتند که نگاه می‌کنیم اگر نداشتند به ندرت پیش می‌آید بیماران را برای ام. ار. آی بفرستیم. ما با دست و با آزمایش‌های مختلف اختلالاتشان را بررسی و درمان می‌کنیم.

او تصریح کرد: بیمارانی که بیماری‌های عضلانی و اسکلتی دارند به طور شایع دست به عمل جراحی می‌زنند، اما بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند بدون عمل جراحی درمان می‌شوند و همچنین کسانی که دچار ضایعه نخاعی هستند تعداد جلسات زیادی می‌طلبد ولی به طور متوسط برای بیمارانی که درگیر دیسک، آرتروز، درگیری عصب سیاتیک، بیماری مفصلی و انحرافات ستون فقرات و انحرافات اندام‌های تحتانی هستند بین ۱٠ الی ۱۵ جلسه زمان می‌برد.

او با بیان اینکه متاسفانه در این حرفه آشفته بازاری است، چون نظارت جامعی وجود ندارد و هر کسی اندک اطلاعاتی دارد ادعای ماساژور بودن دارد و حتی آموزش هم می‌دهد که متاسفانه از آناتومی و فیزیولوژی هیچ نمی‌دان.

دکتر آذرهوشنگ اظهار داشت: در تکنیکی که استفاده می‌شود برای درمان به حتی یک مسکن را به بیمارانم نمی‌دهم و با دکتر‌های دیگر ارتباط برقرار نمی‌کنم که شاید فکر کنند داریم به هم نون قرض می‌دهیم!

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

حمایت شورا و دهیار تازه‌آباد از فعالیت دکتر آذرهوشنگ

این درمانگر درباره علت حضورش در تازه‌آباد گفت: همسرم عضو هیات علمی دانشگاه بابلسر است، اقتصاد دان هستند و از سال ۱۳۸٠ به خاطر کار همسرم وارد مازندران شدیم و ما هم تصمیم گرفتیم از تهران بیایم شمال، تجربه‌هایی که من در کشور‌های دیگر داشتیم در ایران هم دوست داشتم چنین رویکردی داشته باشم و کار خود را به عنوان گردشگری سلامت تعریف کردیم و به نوعی مسائل جسمی و روحی را با هم در نظر گرفتیم.

او ادامه داد: من و همسرم اصالتا تهرانی هستیم و همسرم تاکید داشت ما ۲٠ سال مهمان مازندران هستیم و همین یادگاری را اینجا در مازندران بنا کنیم، روستای تازه‌آباد انتخاب کردیم، چون بافت سنتی و مدرن را با هم دارد، افراد روشن‌فکر دارد، دهیار قوت قلب بنده و شورا حامی بنده هستند و اینها این درک را داشتند و رضایت بنده را جلب کردند و ما هم به همین دلیل تازه‌آباد را انتخاب کردیم.

دکتر آذرهوشنگ درباره برخورد با افرادی که مشکلات مالی دارند، گفته است: سعی می‌کنیم تخفیفات ویژه قائل شویم بعضا نمی‌شود بیمار را به‌خاطر پول رها کرد، زیرا بیمار خودش دردمند است و چه بسا سلامتی بیمار برای ما حرف اول را می‌زند.

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

رویای زندگی مقصدی برای مردمانی از سراسر دنیا

او بیان کرد: مردمانی از سراسر ایران و روستا‌های اطراف به مجموعه ما مراجعه می‌کنند و در پایان درمان می‌شوند، مجموعه ما کامل است، در استخر آب درمانی برای افرادی که معلولیت دارند جرثقیل گذاشتیم که به راحتی کارشان انجام شود، اتاق نمک‌درمانی داریم افراد برای سم‌زدایی و بیمارانی که آسم و آلرژی دارند از این فضا استفاده می‌کنند، در کنارش فصد، زالو درمانی و حجامت و بادکش هم داریم.

وی در بخش پایان سخنان خود اظهار داشت: توصیه‌ام به افرادی که می‌خواهند کار ماساژ را شروع کنند این است که قبل از هر چیزی، اگر کار ساده روغنی هم می‌خواهند انجام دهند باید آناتومی را یاد بگیرند، تا حدودی با پاتولوژی سیستم حرکتی آشنا شوند، عضلات را درک کنند و بر اساس آن کار خود را انجام دهند. ماساژ یک اصولی دارد و بر اساس این اصول باید ضوابط رعایت شوند.

قابل ذکر است اصول کاربردی شیاتشو در ایران را فقط استاد آذرهوشنگ تدریس می‌کنند و جامع‌ترین کتاب در طب فشاری است.

گردشگری سلامت در «رویای زندگی» بابلسر نیازمند همکاری دولت است/برند بین‌المللی طب سنتی در حاشیه خزر  

برخی از سوابق، آموزش‌ها و تألیفات دکتر آذرهوشنگ 

ریاست هئیت مدیره موسسه مطالعاتی آموزشی هنر ماساژ ایرانیان، عضویت در کمیته تحقیق، پژوهش و آموزش، نمایندگی بین‌المللی انستیتوی طب بین‌المللی پیشگیر ژاپن از سال ۱۹۹۴ و عضو کمیته یومی‌هوتراپی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵، و عضویت در  انجمن سازمان جهانی پزشکان اسپرانتیست، ازجمله سوابق دکتر آذرهوشنگ است.

ایشان دارای مدرک مدیریت بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی، دارای مدرک کاربر ماساژ از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است و علاوه بر آن نیز دارای مدرک یومی هوتراپی از انستیتو بین‌المللی طب پیشگیر ژاپن، مدرک رفلکسولوژی و مدرک ماساژ پا از تایوان و همچنین دارای مدرک حکیمی طب سنتی از پاکستان است.

همچنین دکتر آذرهوشنگ تالیفاتی در رشته پزشکی دارد که عبارتند از یومی هو تراپی (چاپ دهم)، یومی هو تراپی بازنگری شده و همراه با آناتومی کاربردی، ترجمه و انتشار کتاب بزرگ طب سوزنی به زبان ساده اثر پرفسور زوبین (چاپ پنجم)، ترجمه و انتشار کتاب علم و هنر شیاتسو تالیف دکتر سب-آر-دسای، ترجمه مشترک کتاب مبادیات طب اثر صابر ملتانی به اتفاق حضرت آغاجی، و انتشار چندین مقاله در نشریات پزشکی خارجی (MYR) و در نشریه دانش یوگا در داخل کشور.

در سوابق تدریس دکتر آذرهوشنگ نیز می‌توان به برگزاری دوره آموزشی یومی هو تراپی در صوفیه بلغارستان، کراکوف و ژشوف لهستان، در گرنوبل فرانسه، در بوداپست و هودمزه واشه مجارستان، هاوانا در کوبا، لندن در انگلستان، در کالج آموزشی دولتی ماساژ در کیسلاوتسک روسیه، در کیف اوکراین، احمدآباد هندوستان، در لاهور پاکستان، برنامه تلویزیونی شفا در جمهوری آذربایجان ۱۹۹۴، و همچنین در بخارست و براشوف رومانی (۱۹۹۵تا ۱۹۹۹) اشاره کرد.

با توجه به کار درمانی دکتر آذرهوشنگ بر روی هزاران بیمار به ویژه بیماری­های ستون فقرات، آرتروز، دیسک و مشکلات عضلانی – اسکلتی و مفاصل، فلج نیمه بدن، فلج بلز، ام. اس و... پیشنهاد می‌شود که برای استفاده از روش درمانی ایشان به روستای تازه‌آباد بابلسر مجتمع تندرستی، سلامتی و آب درمانی رویای زندگی مراجعه کنید.        

کار مشترکی از آزاده بابانژاد – فرزانه حسنی

انتهای پیام/۱۰۰۱/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها